tisdag 9 augusti 2016

Hemmaklädsel.

Filtret i köksfläkten började se lite skamfilat ut, men jag satte ändå tillbaka det efter att ha gjort rent det. Jag funderade på att be vaktmästaren om ett nytt, någon gång när jag såg honom utanför, men så bestämde jag mig för att göra det på rätt sätt istället. Min nuvarande hyresvärd har nämligen bestämt att all felanmälan ska gå genom dom. Dom har ett formulär för det på sin webbsida, och då var det ju enkelt att skriva in det där. Jag skrev att jag hade fått sånt av tidigare hyresvärd, men var det något dom tyckte att jag kunde skaffa själv fick dom höra av sig. Det är inte alltid jag har koll på vad som är mitt ansvar och vad som är deras. Om dom ville tillhandahålla filtret, bad jag dom be vaktmästaren att slänga in det i brevinkastet, så jag slapp passa på honom. Jag tänkte mig inte att dom skulle ha direktkontakt, utan trodde att jag skulle få vänta ett par dagar. När det ringde på dörren en halvtimme senare hade jag precis duschat. Jag tänkte mig att det var brevbäraren, och tyckte det var onödigt att hon försvann igen med min försändelse. Därför svepte jag bara en handduk om mig. Utanför stod den nyaste av våra vaktmästare. Jag tror han blev mer generad än vad jag blev. Som tur var tänkte jag inte just då på vad syftet hade varit senast jag öppnade för en man i den klädseln. Annars hade jag nog också rodnat. Det nya filtret var för övrigt gjort av metalltråd, så det lär jag inte slita ut i första taget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar