fredag 12 augusti 2016

Lättskrämd.

Telefonen ringer inte speciellt ofta här, men nu när den nya har ringt några gånger har jag insett att den vibrerar innan den börjar ringa. Dom första gångerna tyckte jag det var märkligt att det bara surrade om den, fast jag visste att jag inte hade stängt av signalen. Nu har jag lärt mig att uppskatta det. Har jag inga andra ljud på, kan jag bli hur skrämd som helst av telefonsignalen. Nu blir jag förvarnad om att den kommer att ringa, så jag slipper hoppa högt. Så har jag anammat tipset att enbart svara om det ringer från ett nummer jag har inlagt. Det innebär att det kommer upp ett foto, men jag höll ändå på att lura mig häromdagen. Till okända nummer kommer det upp ett "tomt" ansikte. Det gäller ju att det verkligen är en bild också. Inte alltid ansikten i och för sig. Den enda försäljaren jag vill svara är hon som säljer lotter till förmån för Psoriasisförbundet. Vid hennes nummer har jag satt deras logga. Det enda som skrämmer mig mer än telefonen, är om någonting ramlar i ett annat rum än där jag sitter. Det borde ju rimligtvis inte skramla till där ingen är, men oftast har ljuden en naturlig förklaring. Senast var det whiteboardtavlan, som hade trillat ner från kylskåpsdörren. Det var inte magneterna som fäste för dåligt på dörren, för dom satt kvar. Istället var det tavlan som hade lossnat från magneterna. Dom satt med någonting självhäftande, som jag ersatte med superlim. Släpper dom nu är jag övertygad om att det spökar här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar