söndag 21 augusti 2016

Datorn.

Min favoritsida på Internet när det gäller spel flippar ur helt ibland. Det brukar hjälpa att ställa klockan, även om det känns lite märkligt att först ändra den till fel tid, för att sedan kunna ställa den rätt. Senaste gången fungerade inte det heller. Jo, till slut gjorde det nog det, men då hade jag testat en variant där jag startade om datorn, innan jag ställde klockan rätt igen. Man provar ju allting en gång med datorer, eftersom man aldrig vet vad som kommer att funka, och det hade jag verkligen gjort innan jag lyckades. Under resans gång hade jag både råkat avinstallera mitt e-postprogram och skada antivirusprogrammet, så dom båda fick jag installera om. Mozilla thunderbird gick inte att ta hem från nätet, men som tur var hade jag installationsfilen sparad i datorn också. Det har funnits persondatorer i minst tjugo år, och ändå är det en hel vetenskap när någonting strular. Borde dom inte snart kunna konstruera en dator som bara fungerar och gör det den ska?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar