torsdag 4 augusti 2016

Kalmarposten.

Kalmarposten kommer redan på morgonen tillsammans med morgontidningen numera. Åtminstone brukar den göra det, men igår fick jag ingen. Jag saknade den inte ens förrän jag såg deras inlägg om den nya tidningen på Facebook, så jag tänkte att det inte var hela världen. Den går dessutom att läsa på nätet. Fördelen med det är att där kan man förstora upp bilderna lite. Dom är väldigt små i tidningen, och eftersom den är lokal vill jag gärna se om jag känner igen någon. Läsa alla namn i bildtexterna orkar jag inte. På vägen hem från min cykeltur mötte jag brorsonens flickvän. Hon jobbar som tidningsbud, så hon fick lufta sina teorier om varför jag inte hade fått någon tidning. På kvällen rasslade det till i brevinkastet, och Kalmarposten levererades tolv timmar senare än vanligt. Bättre sent än aldrig, antar jag. När jag kom ut på balkongen lite senare hörde jag att det pågick någonting borta vid vår hembygdsgård Qvarnaslät. Inte förrän jag kollade evenemangskalendern insåg jag att det var igår dom anordnade allsångskväll. Då har ändå reklamen för den malt på storbildsskärmen utanför Kvantum i flera veckor. Jag hade väl inte fattat riktigt att det redan var den tredje augusti. Lite synd tyckte jag om dom, för dom hade lyckats pricka in den enda regniga kvällen på hela sommaren. Skurar har det kommit ibland, men jag minns knappt när vi hade en riktigt regnig dag senast. Fast jag läste på nätet efteråt att allsångsmänniskorna inte hade brytt sig så mycket om vädret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar