söndag 28 augusti 2016

Betalproblem.

Hittar jag inte musiken jag söker någon annanstans, går jag in på Itunes store. Där finns precis allting vad det verkar. Jag har handlat där massor av gånger, så det var lite chockartat när jag plötsligt fick felmeddelandet att betalkortet inte kunde användas, och att jag skulle ange giltig betalkortsinformation. Det lät sig förstås inte göras, och det verkade enklare att googla på problemet än att få kontakt med supporten. Någon hade frågat på en annan banks Facebooksida, och fått till svar att alla bankkort måste vara anslutna till Verified by Visa/MasterCard SecureCode. Fast svaret var fyra år gammalt, så det lät inte som något nytt direkt. På min bank får man gå in och öppna kortet tillfälligt, om man vill betala någonstans där dom inte kräver bankdosa. Jag har handlat flera gånger på Itunes utan problem efter att dom införde det, så det borde inte hjälpa nu heller. Man provar ju ändå allting en gång när det gäller datorn, och märkligt nog fungerade det. Varför dom trodde att min dator var ny och att jag inte hade shoppat från den innan, har jag ingen aning om, men ett sånt meddelande fick jag också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar