torsdag 11 augusti 2016

Arbetstider.

Efter semestern var det tänkt att vi skulle jobba söndag till onsdag natt istället för måndag till torsdag, som vi har gjort förut. Strax innan vi gick hem i juli fick vi besked att vi skulle jobba som innan första veckan efter semestern. Som jag fattade det berodde det på att det fortfarande var semester i söndags. Lite märkligt lät det, med tanke på att jag har läst på Facebook att folk har jobbat både förra helgen och nu i fredags. Fast när semestern väl led mot sitt slut, var jag bara tacksam att få vara hemma en natt extra. Jag har alltid signalen avstängd på telefonen när jag sover. Ikväll hade jag sovit extra länge, eftersom jag var hos frissan på förmiddagen, så jag hade ett missat samtal, som hade kommit efter att jag borde ha varit uppstigen. Det var ett för mig okänt nummer, så jag hade knappast svarat även om jag hade hört det. När jag kollade upp det på Eniro gick det till en arbetskamrat, så jag ringde upp henne för att höra vad som stod på. Det visade sig att jag hade missat ett lätt kaos, när jag gick hem i morse. Enligt företagets datasystem var vi nämligen lediga i söndags, och där stod ingenting om att vi skulle jobba inatt istället. Hälften av nattpersonalen är dessutom anställda av Lernia, och dom hade inte hört ett ljud om att jobba torsdagsnatten. Nu fick jag i alla fall besked om att vi jobbar som det var tänkt ikväll, samtidigt som jag fick veta att det hade varit ifrågasatt över huvud taget. Om Lernias personal infinner sig är väl mera tveksamt. Jag hoppas och tror att det finns annat som min chef är bättre på än att informera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar