lördag 6 augusti 2016

Dagens cykeltur.

Det är inte lätt att klä sig, när sol och vind gör hela skillnaden på utetemperaturen. Igår var det vindstilla, och då kändes det som om solen värmde genom molnen till och med. Idag blåste det kallt, när jag cyklade till Kvantum, men så fort jag hade medvind var det varmt. Himlen var riktigt svart i öster, så jag tog med mig regnjackan för säkerhets skull. Det hjälpte tydligen, för det kom aldrig något regn. Min vanliga smak på Fun light-saft har varit slut på Kvantum i ett par veckor. Man vet aldrig om saker och ting försvinner helt och hållet, men hittills har skylten på hyllan suttit kvar. Det tyder på att det kommer hem igen. Idag fanns det några flaskor igen, men inte många. Som väl är har jag hittat en annan smak som är helt okej. Det gäller inte alla. Jag vet att jag köpte en som bland annat smakade melon en gång. Den var så äcklig att jag inte klarade av att dricka ur hela. Nu uppstår istället problemet om jag ska återgå till min gamla smak, eller fortsätta med den andra. Det är just det där med att byta jag har svårt för, så jag tänker vänta med det tills jag bara har den vanliga hemma, och ser att jag inte behöver byta igen. Jag dricker alltid mycket, och på sommaren är det visst extra viktigt. Jag läste ett råd att man ska dricka även om man inte är törstig, men det problemet har alltså inte jag. Jag tog en annan väg än jag brukar hem. Tack vare det mötte jag ett par bekanta, som jag sällan ser annars. Dom har haft två taxar innan, men nu hade dom en vinthund eller något liknande. Det kändes onekligen som om benen hade vuxit på hunden man har sett innan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar