onsdag 17 augusti 2016

Bröd.

Jag läste i tidningen att jag förmodligen är född i fel världsdel. Där stod att bröd är för människor från Mellanöstern vad potatis är för svenskar. Jag äter möjligen pommes någon enstaka gång, men i princip aldrig stekt eller kokt potatis. Pasta eller ris blir det inte heller speciellt ofta, utan till det mesta äter jag just bröd. Anledningen till artikeln var att man skulle öppna ett arabiskt bageri i Kalmar. Det vattnades i munnen, när jag läste om fyllda bröd och olika röror. Tyvärr är inte Nybros invandrare lika fantasifulla. När vi får en ny restaurang i dagarna, så är det ännu en med kebab och falafel som specialiteter. Såna har vi redan ett gäng. I Kalmar piper och gnäller man, för att ett planerat hotellbygge inte faller alla i smaken. I Nybro, där det enda hotellet har blivit asylbonde, vore vi tacksamma om någon ville bygga ett hotell över huvud taget. Ibland känns Nybro som en onödigt liten stad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar