lördag 13 augusti 2016

Pantflaskor.

Jag kollar inte kvittot så noga när jag veckohandlar. Ändå var det faktiskt på kvittot jag upptäckte att jag hade betalat pant för en saftflaska. Jag har alltid tyckt att det var lite märkligt att man kunde panta läskflaskor, men inte dom det hade varit saft i. Nu hade tydligen någon mer kommit på samma sak. Det grämde mig lite att jag precis hade varit och slängt ett par flaskor i plaståtervinningen när jag upptäckte det. Å andra sidan vet jag inte hur länge jag hade missat det. Det kan ha varit alldeles nytt. Att man inte informerade om det kan jag tycka känns lite märkligt. Det händer fortfarande att dom hamnar i min bytta för plaståtervinning, innan jag kommer på att det inte alls är där dom ska vara numera. Mig spelar det i och för sig ingen större roll var jag lämnar mina saftflaskor. Pantkvittot brukar jag ändå donera till Lions.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar