fredag 13 januari 2017

Burkar.

Jag väntade tills idag med att cykla till Kvantum, eftersom det hade kommit mer snö igår. Jag hade en förhoppning om att gatorna skulle se bättre ut idag, men det var si och så med den saken. Vi har nog helt enkelt för lite biltrafik i Nybro, för Järnvägsgatan var den enda som bilarna hade lyckats köra av. I resten av stan var det isbeläggning, och vid förpackningsåtervinningen och den delen av Kvantums parkering gick det inte att ta sig fram alls. Hårdfrusen modd fungerar knappt ens om man kör bil, mycket mindre om man cyklar eller promenerar. På Kvantum var jag bland annat på jakt efter en burk. Den jag hittade som passade mina syften kostade åttio spänn, men så mycket som min arbetstid har utökats tyckte jag mig ha råd med det. Längre in i butiken fanns det en tillfällig försäljning av burkarna på bilden. Dom kostade inte mer än en tjuga stycket, så plötsligt fick jag fyra stycken för samma peng. Jag visste visserligen inte exakt vad jag skulle ha i dom, men det var exakt såna burkar som jag brukar vara på jakt efter. Jag misstänkte starkt att jag skulle ångra mig när dom inte fanns kvar nästa vecka, om jag inte passade på att köpa på mig ett gäng. Det största problemet lär bli att lära sig vilken burk som innehåller vad, när alla är likadana. Det underlättar i alla fall att bo ensam i det läget, för då flyttar ingen annan runt dom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar