måndag 30 januari 2017

Sladdar.

Jag hade en så bra sladd mellan Ipod och lurar på jobbet, att jag fortsatte använda den fast höljet gav upp. Jag försökte först slita av sladden, men när den höll för mina försök fick den hänga med. Till slut insåg jag att det nog var i snålaste laget att fortsätta använda en sån sladd. Den fastnade i tröjan och skavde mot nacken. Att byta ut den visade sig vara svårare än jag hade trott, fast jag hade flera sladdar i reserv här hemma. För det första glömmer jag alltid att kolla så sladdarna jag köper passar i lurarna. Uttaget på dom sitter i en fördjupning, och många sladdar är för tjocka direkt innanför själva stiftet. Vad det beror på att det låter som om det vore glapp i vissa nya sladdar fattar jag inte alls. Det är lite svårt att sitta blickstilla med huvudet när man jobbar, och att ljudet kommer och går kan göra mig galen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar