lördag 21 januari 2017

Tvättmaskinen.

Jag har insett att min tvättmaskin är så gammal att jag lär bli tvungen att köpa en ny vilken dag som helst. Exakt när jag köpte den har jag däremot inte lyckats ta reda på. Jag har en massa kvitton i en pärm, men inte just det kvittot. I ett dokument i datorn har jag noterat när jag skaffade olika prylar, men jag har missat den där också. När jag sökte igenom mina dagboksanteckningar framkom det att den i alla fall inte är riktigt så gammal som jag trodde. Jag hade fått för mig att jag köpte den direkt efter renoveringen 1992, men jag hade en begagnad tvättmaskin ett tag först. Det var inte förrän då, när dom hade slängt ut badkaret, som jag fick plats med någon maskin över huvud taget. Jag misstänker ändå att min tvättmaskin är mer än tjugo år gammal, och längre livslängd än så har dom väl knappast.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar