tisdag 3 januari 2017

Julen ut.

Planeringen för dagen har spruckit fullständigt, så det är väl lika bra att jag skriver några rader, om det ska bli av. Tanken var att jag skulle plocka ner julen, innan jag cyklade till Kvantum för att kolla om det fanns kroppkakor. Jag hann inte så långt innan jag blev så akut hungrig att jag fick sticka emellan med den trippen. Idag gav den i alla fall utdelning. Killen som stod och sålde höll med om att dom borde ha varit där förra tisdagen också. Dom kanske bara hade glömt att ställa ut skylten. Nu köpte jag i alla fall fyra kroppkakor, så jag får äta det ett par dagar. Jag fick till och med fem, eftersom han fick upp en som var trasig. Såna skickar dom alltid med på köpet, och jag uppskattar det mycket. Dom smakar ju likadant, och jag ska ändå tugga sönder dom som är hela också. Nyss tittade brevbäraren in med två stora försändelser, så nu slipper jag hämta dom på posten. Däremot glömde jag att studera honom noggrannare. En bekant nämnde att hans son delar ut posten här, och var det han så har jag inte sett honom sedan han var något år gammal. Nåja, det kan väl vara lika bra att jag inte var pinsam för en gångs skull. Nu får jag sätta fart med mina tomtar igen. Tanken är att jag ska slippa ha något kvar som ska ner, så jag brukar ta in ljusslingan från balkongen samtidigt. Nu blir det snart mörkt, så det är väl bäst att jag prioriterar upp den medan jag ser vad jag gör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar