lördag 14 januari 2017

Julkost.

Jag vet inte riktigt vad som har hänt med mina smaklökar den här julen. Det är flera år sedan jag slutade koka julskinka själv, men det brukar bara vara ännu godare när jag köper ett par hekto i taget av den färdigskivade. Jag brukar äta det konstant i ett par månader runt jul. I år har jag inte varit sugen alls. Jag har gjort ett par halvhjärtade försök, men inte tyckt att det var speciellt gott. Igår såg jag en skylt utanför Kvantum att dom hade extrapris på julskinka. Min enda reaktion var att det var i senaste laget. Med julmusten är det precis tvärtom. Det har jag knappt druckit alls på flera år, men nu är jag smått beroende. Nu var mitt märke slut på Kvantum, så jag har väl inget annat val än att sluta dricka det. Lightvarianten fanns det däremot nästan en hel pall kvar av. Det är tydligen fler än jag som är misstänksamma mot light. Mina drömmar blir för övrigt märkligare för varje dag som går. Idag drömde jag först att det växte gräs på min balkong. När jag gick för att kolla så det bara var en dröm var hela balkongen försvunnen. Den är på plats nu ikväll, så uppenbarligen var det också bara en dröm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar