söndag 22 januari 2017

Ikoner.

När någonting plötsligt ser annorlunda ut än det har gjort innan, kan det göra mig tokig att jag inte minns hur det såg ut tidigare. Jag ser att något är annorlunda, men vet inte vad. Senast gällde det meddelandeikonen på Facebook. Jag blev tvungen att googla, för att komma på hur den såg ut innan den plötsligt förändrades. Under den processen insåg jag att jag själv måste vara den som använder ordet meddelandeikon oftast, för jag fick upp mängder av bilder från min egen blogg. Det dröjde ett par dagar till innan jag insåg att den nya var en ikon för Messenger. Jag har alltid vägrat befatta mig med det, och nu förstår jag varför. Allting blir svårare att se. Jag har försökt ta reda på om det är något Facebook har infört för alla användare, men i alla instruktioner står det fortfarande om Messenger versus den vanliga meddelandefunktionen. Någon revolutionerande omstrukturering har jag inte läst om någonstans. Allt som har med Messenger att göra handlar fortfarande om telefoner. Det verkar vara telefonen dom flesta använder, så det är väl knappt lönt att fråga andra hur det ser ut hos dom. För tillfället har jag lagt ner mitt sökande efter information, eftersom det retar mig något fruktansvärt att det är så tidskrävande. Vad gäller Messenger börjar jag nästan tro att det är som med Windows 10. Den har jag fått installera ett speciellt program för att hindra datorn från att uppgradera till den på eget bevåg, eftersom jag inte vill ha den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar