torsdag 5 januari 2017

Snöigt.

När vi för en månad sedan bokade in ansiktsbehandlingen jag var på igår, hade jag av förklarliga skäl ingen aning om hur vädret skulle bli. Jag valde mellan tisdag och onsdag, och bokade till slut onsdagen. Med facit i hand var det fel. Igår kom nämligen snön tillbaka, och den gjorde det med buller och bång. Det blåste och snöade, så jag inte ens tyckte det var lönt att ta ut cykeln. Jag såg dom som slirade fram i snön, men jag tog till apostlahästarna istället. Det var inte heller kul, men jag tröstade mig med att det bör ha gett mer motion att pulsa i snön än att promenera på slät asfalt. Jag envisades ändå med att köpa en kebabrulle på hemvägen, eftersom jag hade varit sugen på det länge. Jag hade dessutom beställt den med så mycket sås i, att jag var tvungen att bära den som ett spädbarn hela vägen, för att såsen inte skulle rinna ner i ena änden. Hade jag tänkt på det när jag gick hemifrån kunde jag förstås ha tagit med mig en rejäl plastkasse, men nu fick jag nöja mig med den pyttelilla påsen man får på Amigo. Nästan hemma igen passerade jag ett gäng som hade brutit upp asfalten och höll på att gräva med grävmaskin. Idag läste jag på Facebook om en vattenläcka här i närheten, så det var säkert arbetet med den jag såg. Som jag fattade det hade dom hållit på hela natten, men här har vi vatten som väl är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar