lördag 7 januari 2017

Hemmablind.

När företaget jag jobbar på skickade ut biobiljetter som julklapp till sina anställda blev det lite småintressant. Tydligen hade dom enbart fönsterkuvert, så ett alternativ hade väl varit att lägga ett papper i varje kuvert med adressen på. Istället hade dom skrivit ut adresserna på självhäftande etiketter, och satt dessa över fönstren på kuverten.

När jag plockade ner julen i onsdags trodde jag att det enda jag höll på att glömma var några kylskåpsmagneter. Mer än två dygn senare fick jag syn på tomtarna på spislocken. Snacka om att vara hemmablind. Efter disk lade jag upp dom bland julsakerna, för annars glömmer jag att lägga på dom till nästa jul. Handduken med tomtar på upptäckte jag när jag torkade spislocken. Den hänger visserligen inne i ett skåp, men jag lär ha använt den bra många gånger sedan i onsdags utan att tänka på att det var en julhandduk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar