onsdag 11 januari 2017

Vinterväglag.

Jag har haft en förhoppning den här veckan att det skulle vara plusgrader på dagarna och så pass avkört på gatorna, så man kunde promenera till jobbet i lågskor. Riktigt så har det inte sett ut, eftersom det aldrig skottades efter senaste snöfallet. Den snön kördes fast till is istället, och då tar det evigheter innan det försvinner. Jag har ändå envisats med att gå i lågskor och utan broddar, och svurit varje gång jag har varit på väg att dråsa i backen. Ikväll kommer jag i alla fall att få ge mig. Det snöar igen, så lågskor är inte att tänka på, och när jag nu vet att det är blankis under snön får det väl bli broddar också. När det blev bilkö utanför mina fönster hade jag det vanliga problemet med att jag inte har speciellt bra utsikt åt det hållet där saker och ting händer. Nu har jag Facebook istället. Där fanns till och med kort tagna av någon som bodde närmare korsningen där det hade smällt. Ikväll snöar det visserligen så pass att inte ens Norra vägen är bar, men jag antar att det mera hängde ihop med hur väglaget ser ut på gatorna som leder ut till den. Jag läste också att det hade varit en vattenläcka här i närheten idag igen. Man kan undra om Nybros infrastruktur börjar ge upp helt. Flickan som inte kunde få något kaffe, eftersom kaffebryggaren hade pajat fick mig mest att sucka. Jag kollade upp att den första kaffebryggaren kom när jag bara var några år gammal, men i mitt föräldrahem kokade vi vatten och hällde genom kaffefiltret tills jag var betydligt äldre än så. Jag misstänker starkt att man fortfarande kan brygga kaffe på det viset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar