fredag 6 januari 2017

Kallt.

Under ett av mina städprojekt igår hittade jag reflexer, och insåg att dom förmodligen skulle göra mer nytta på min jacka och ryggsäck än i en låda. Det slog mig att den reflexen jag brukar ha på den andra vinterjackan inte heller har synts till på ett tag. Jag tänkte att jag måste ha tappat den, men den dök också upp på fel ställe. Jag har tydligen tagit bort den när jag tvättade jackan efter förra vintern, och sedan glömt att sätta tillbaka den. På industriområdet på andra sidan gatan kördes det rally halva natten. Jag utgår från att det var ungdomar som sladdade runt för glatta livet. Med vinterväglaget vi har nu behöver i alla fall ingen ringa brandkåren. När dom brände gummi på asfalten innan snön kom var det någon som trodde att det rök från en av industrierna.
Idag är det röd dag, så det kommer varken tidning eller post. Jag valde mellan att veckohandla idag, när det var en massa minusgrader eller imorgon, när det väntas mer snö. Snö fick jag nog av i onsdags, så jag trotsade kylan idag. Jag träffade många att prata med, och typiskt nog sprang jag på den jag pratade längst med utomhus. På fötterna hade jag tydligen lyckats ta på mig så dom höll värmen, men fingervantarna jag använder när jag cyklar var inte mycket att komma med i kylan. Jag led faktiskt med tiggerskan, som troligen hade tillbringat natten i en kall bil, och sedan skulle sitta ute och frysa hela dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar