torsdag 26 januari 2017

Torsdag.

Jag vill inte påstå att mina arbetsgivare är snåla, men under våren har dom lagt in mertid för oss den sista torsdagen varje månad, för att slippa betala ut övertidsersättning. Helgen som närmar sig var alltså tänkt att bli kortare än vanligt, men jag lyckades få semester på söndag. Därför infaller den bara lite senare än annars, och jag jobbar inte mer än tre nätter nästa vecka mot fem den här. Eftersom jag väntar besök på lördag passade jag på att få uträttat så mycket som möjligt i samband med morgonens besök hos frissan. Jag började redan igår kväll med att cykla runt förpackningsåtervinningen på vägen till jobbet. Det var lite läskigt att ge sig ut till Åkrahällskolans parkering så sent på kvällen, men inte lika otäckt som en gång i somras när jag gjorde likadant. Då stod där en utländsk långtradare parkerad, och utanför stod chauffören och rökte. Så länge man är ensam kan det förhoppningsvis inte hända så mycket. När jag såg mig omkring igår upptäckte jag en långtradare borta vid ungarnas skateboardbana, men i kylan som rådde syntes inte föraren till. I morse fortsatte jag från frissan till posten och hämtade ett paket och sedan till Kvantum och handlade. Nu behöver jag bara städa lite imorgon och laga mat på lördag. Och överleva en natt till på jobbet innan jag tar helg förstås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar