torsdag 19 mars 2020

Corona.

Mitt Facebookflöde tar längre tid att gå igenom för varje dag som Corona-pandemin pågår. Det är allt från skämt och videoklipp till seriösa inlägg med tips och råd. Mest fascinerad är jag över kommentarerna, eftersom alla verkar ha olika uppfattning om det här precis som om allting annat här i livet. Näst mest förresten. Allra märkligast tycker jag det är att den största katastrofen för dom flesta verkar vara att dom uppmanas att hålla sig isolerade. Till och med gifta par känner sig ensamma, fast dom rimligtvis bör vara två personer. En video gav uppslag till vad man kunde sysselsätta sig med, utan att lämna hemmet. Det var sånt som att vårstäda, läsa ifatt bokhögen och kolla hela serier på Netflix. Många skämt gäller det faktum att toalettpapperet är slut i butikerna. Man utgår ifrån att folk har hamstrat, och anledningen till det kan man förstås fundera på. Troligare är väl att alla har tagit en bal extra, för att klara sig ett par veckor om sjukdomen skulle slå till. Då säljs det ju plötsligt dubbelt så mycket. Personligen var jag tillräckligt välförsedd för att tro att jag skulle kunna vänta in att butikerna hann ifatt. När ett ögonvittne berättade för mig att hyllorna gapade lika tomma ännu så länge, gick jag in i Kvantums webbutik för att kolla läget. Där kunde man märkligt nog handla hur mycket toalettpapper som helst. På en typ av förpackning var det till och med ett erbjudande, där det blev billigare om man köpte tre på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar