tisdag 17 mars 2020

Glädjespridare.

Paypal var en av mina favorittjänster på nätet redan innan, eftersom den är så otroligt smidig. Ännu mer populär blev den när jag fick upp välkomsthälsningen på bilden. Jag kanske ska tillägga att klockan var tjugo över elva på förmiddagen. Man måste bara älska en sida som inser att det är morgon fram till klockan tolv. Mer eller mindre personliga välkomsthälsningar finns det väl annars på flera sidor. På min Internetbank kan man själv ställa in vilken hälsning man vill. Bland sånt jag har läst på nätet som inte har gjort mig lika glad var en diskussion om mobiltelefoner. En ung tjej skrev helt seriöst: ”Underbara vikbara telefoner.. dom är ett minne blott.” Först fick hon mig enbart att känna mig urgammal. Jag använder visserligen ingen vikbar telefon just nu, men i min värld är dom i allra högsta grad aktuella. När jag tog mig för att googla på fenomenet insåg jag att hon dessutom hade fel. Istället läste jag att ”den nya trenden i mobilvärlden är återkomsten av den vikbara telefonen.” Möjligen är funktionen en annan än på dom gamla, men vikbara telefoner verkar vara långt ifrån ett minne blott. Eftersom jag har minimerat min budget för investeringar i ny teknik, undviker jag att frestas för mycket av allt nytt som kommer. Chansen är nog större att jag får hålla tillgodo med någon av mina gamla telefoner, om den jag använder nu skulle ge upp andan.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar