onsdag 4 mars 2020

Skottdagen.

På Facebook brukar jag titta igenom mina minnen varje dag. Man får se vad man har lagt upp på sidan det aktuella datumet olika år. I lördags blev jag lite förvirrad, när jag fick upp ovanligt få inlägg. Dom gick dessutom inte längre tillbaka än till 2012, fast jag har haft Facebook ett par år längre än så. Till slut kopplade hjärnan att det var den tjugonionde februari. Det datumet infaller ju inte mer än vart fjärde år. Eftersom det inte är oftare än så man som kvinna kan fria med stoltheten i behåll, passade jag på att få ett förhandsbesked. Det var positivt. Det här med Facebookminnen antecknade jag, för att komma ihåg att jag skulle skriva om det. Åtminstone var det vad jag trodde att jag gjorde. När det istället stod Kährsminnen i mina anteckningar, tog det några sekunder innan jag förstod vad jag menade. Det var en ganska förståelig sammanblandning av begreppen. Under många år var ju Facebook och Kährs dom två platser där jag tillbringade mest tid. Det var tydligen lätt att röra ihop dom även nu. 

2 kommentarer:

  1. Ja, och självklart var det positivt Eva :-) Ett helt tveklöst JA :-) Kram från Sven Christer!

    SvaraRadera