torsdag 26 mars 2020

Ruttet.

Med tanke på hur svårt jag har att hålla levande väsen vid liv, får man väl se det som positivt att jag aldrig fick några barn. Nu är det framför allt blommor och växter som jag tar död på med för lite eller för mycket vatten alternativt för lite kärlek. Försöker jag vara nyttig och handlar hem frukt, hittar jag alltför ofta någonting halvruttet på diskbänken, fast jag försöker vara snabb med att äta upp det. På sistone har det varit clementiner (eller något liknande). En enstaka har plötsligt haft en stor, rutten fläck. Den senaste ligger kvar i byttan för matinsamling. Jag tänkte ta med påsen ut idag, eftersom jag anade att den kunde börja lukta. I morse stank det värre än jag hade befarat, men andra gången jag öppnade luckan till sopskåpet insåg jag att citrusfrukten var oskyldig. Då fick jag nämligen syn på det lilla locket till avloppet. Jag brukar skruva av det och koppla diskmaskinen direkt till avloppsröret. När jag tog bort den slangen efter avslutad disk igår, glömde jag uppenbarligen att skruva dit locket igen. Det blåser ut riktigt dålig lukt från den öppningen, så jag är glad att det inte stank i hela köket. Jag ska ändå se till att få med mig soppåsen när jag går ut om en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar