lördag 14 mars 2020

Läst och noterat.

Jag insåg att tiderna förändras, när jag läste att det fanns förslag om att införa bruttolöneavdrag för cykel för anställda i Nybro kommun. Det förekom visst redan i andra kommuner. På min tid (som jag brukar säga om mina något yngre år) var det persondator man fick bruttolöneavdrag för. Då var det frågan om att få med alla i den tekniska utvecklingen. Numera saknar väl inte så många under sextio dator. Tydligen är det desto svårare att motivera folk att röra på sig. Coronaviruset drar bland annat med sig att stora filmpremiärer skjuts på framtiden. Den nya Bondfilmen får till exempel inte premiär förrän till hösten. I Åfors folkets hus ersatte man den bland annat med ”Pelle Kanin 2 - på rymmen”. Jag tyckte helt klart att det var ett fall åt rätt håll att ersätta James Bond med Pelle Kanin. Sedan visade det sig att även den premiären blev framflyttad. Enligt den senaste annonsen visar man istället Disneyfilmen ”Framåt”. Filmkvällen äger inte rum förrän om tre veckor, så det kanske hinner bli ändrat igen. När det spelades hockey i stan förstod jag på inläggen på Facebook att barn i klacken slogs och höll på. Dom vuxna som stod där tyckte att föräldrarna borde ha koll på sina barn, medan föräldrarna tyckte att dom vuxna i klacken skulle agera barnvakter. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar