lördag 7 mars 2020

Torsdag & fredag.

Den småländska nationaldagen ”fössta tossdan i mass” klarades av i veckan. Så länge jag hade en arbetskamrat med bokstäverna r och s efter varandra i namnet, försökte jag verkligen få ur mig någon typ av tungspetsljud. Annars är det exakt såhär jag pratar. Jag är visserligen från Öland, men tyvärr (åtminstone i det här fallet) från mellersta delen av ön. Där talar man mer kalmaritiska än öländska. Den omnämnda dagen ska egentligen firas med ”massipantåta”, men då jag inte gillar det fick jag vaniljbulle istället.
Igår såg jag på nätet att ett väntat paket var under utkörning till Circle K. Jag brukar annars ta min promenad eller cykeltur innan jag gör någon direkt nytta här hemma. Nu bestämde jag mig för att vända lite på planeringen i hopp om att lyckas vänta in det. Jag städade, körde mitt träningsprogram och åt lunch. Så gick jag till datorn för att kolla om jag hade fått något paketmail, eller om det var läge att ta tag i någonting annat och vänta lite till. Exakt i samma ögonblick som jag väckte datorn plingade mailet in, så jag kunde ge mig iväg. Snacka om perfekt tajming.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar