onsdag 18 mars 2020

Grannar.

En liten dam med slöja ringde på min dörr häromdagen. Problemet när det inte var den person hon hade väntat sig som öppnade, var att hennes svenska var extremt dålig. Hon hackade och stammade en stund, innan jag föreslog att det var fel dörr hon hade ringt på. Då nickade hon tacksamt, och jag kunde dra igen dörren. I efterhand har jag funderat på om det inte har hänt någon gång tidigare att samma dam har ringt på. Säkert minns jag bara en kille som helt uppenbart hade gått upp i fel trapphus. Innanför motsvarande dörr i nästa bor en pundare, och den här killen var också hög som ett hus. Man får vara glad så länge dom står på benen. En dam som bodde i den trappan, hade vid ett tillfälle fått fösa bort sin granne, när han hade blivit liggande utanför hennes dörr. Flest människor ser jag annars på cykelbanan som går på andra sidan Norra vägen. Det intressantaste på länge var ett par tanter som var ute och promenerade. Den ena hade stavar, men drog dom mest efter sig. Den andra, som inga hade, gick däremot och svängde mer armarna som om hon skulle ha haft stavar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar