tisdag 3 mars 2020

Regnig promenad.

Det regnade inte så hårt igår men desto mera envetet. Jag var ute en halvtimme med luvan på jackan som skydd över huvudet. Det hördes inte ens på den att det regnade, men när jag kom hem igen var hela jackan dyngsur. Det fanns en del roligt och intressant att se i den väderleken. Som flickan som hade löst upp sin slöja och hängt den över både huvud och ansikte som skydd mot regnet. Eller killen som kom cyklande klädd i knälånga cykelbyxor och gummistövlar. Möjligen hade han tagit av sig långbyxorna för att slippa blöta ner dom. Fyra plusgrader inbjuder annars inte direkt till att vara barbent. En av dagens största hundskitshögar låg mitt på trottoaren, och var försedd med ett rejält skoavtryck. Ägaren till skon lär inte ha blivit glad. Präglad som jag är av fotoutflykterna med särbon, såg jag annars framför allt tänkta fotomotiv. Vårblommor, stora knoppar och regndroppar. Så mötte jag två olika tåg medan jag gick längs järnvägen. Dom är mannen i mitt liv en hejare på att plåta. Man måste följa tåget med kameran har han förklarat för mig. Själv hinner jag sällan ens få upp den innan tåget har passerat, så jag bjuder på ett av hans kort. Man kan tro att tåget har stannat och poserar för honom, fast det i själva verket passerar i full fart.

2 kommentarer:

  1. Jag vet att det är så mycket tåga i dig, så du kommer att lyckas med sådana bilder också, det vet jag! Och som sagt var: du har tagit och tar många utmärkta bilder min vän :-) Och dessutom hittar du mängder av intressanta motiv under våra vandringar i naturen :-) Kram från Sven Christer.

    SvaraRadera