söndag 1 mars 2020

Show.

Komikern Mårten Andersson meddelade på Facebook att man kunde se hans show ”Under ytan” från 2014 gratis där under en vecka. Jag ville se den på tv från min broderifåtölj, men det var inte så lätt fixat som jag hade hoppats. I Telias box kunde man visserligen se Youtube, men någon webbrowser för övrigt hittade jag inte. Oklart om där någonsin har funnits någon, eller om det var jag som tänkte på min smarta tv. Den övergick jag till nu, och hittade efter viss möda Facebook. Där skulle man logga in och leta fram rät klipp. Jag minns en före detta arbetskamrat som hade ett tangentbord till Tv:n. Det var nog lite smidigare än att försöka lösa alla uppgifter med hjälp av fjärrkontrollen. Jag fick i alla fall se showen till slut. Den handlade om en stor del av hans liv. Det mest fascinerande var att alla hans drömmar verkar ha besannats sedan dess. Han drömde i princip om fru och barn, och jag tror att han och hans sambo väntar sitt andra barn nu. När jag satte mig vid datorn efteråt hade jag fått två olika mail som varnade för den ovanliga inloggningen på Facebook, och undrade om det verkligen var jag som hade varit där.
 

3 kommentarer:

  1. Borde hetat "Under Bältet" i stället då det är en mängd grova sexskämt i showen bl.a om "maratonpullningar trekanter och tysk porrindustri! Kährsare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer till fullo Sven Christer.

      Radera
    2. Såg av en händelse dessa kommentarer. Kan också undra hur det kan vara så många som tycker det är så roligt med sexskämt och kan ha denna "komiker" som en slags "idol"? Tycker det nästan bara är sexhumor som gäller numera. Har folk fixerat sig vid detta? Låter barnsligt! Kährsare Nr 2

      Radera