måndag 9 mars 2020

I nyhetsflödet.

Jag får Internet och TV från Telia numera, och nu såg jag att dom var i blåsväder igen. Jag tror det var fyran det var bud om förra gången. Nu var det nio olika kanaler, men den enda jag ens hade hört talas om innan var kanal 5. Det tog en stund innan jag insåg att jag aldrig tittar på tv numera. Jag kollar bara playkanaler på nätet. Efter ytterligare funderingar kom jag ihåg att femman inte ens ingår bland dom kanaler jag kollar upp innehållet på nu för tiden. Jag kan nog kosta på mig att strunta i om den försvinner. Möjligen har jag större anledning att oroa mig för rubrikerna om Coronaviruset. I förra veckan såg jag till och med en notis om att den förste svensken som blev smittad nu hade tillfrisknat. Att man i det här läget borde bunkra upp med konserver och annat, hade jag inte ens förstått förrän jag skulle köpa Bullens pilsnerkorv. Både den och det knäckebröd jag äter var slut på Kvantum, eftersom folk hade hamstrat. Märkligt nog minns jag inte att det var samma anstormning för ett par år sedan när foldern ”Om krisen eller kriget kommer” delades ut. Där fanns annars listor med allting man borde ha hemma för att klara sig några veckor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar