onsdag 11 mars 2020

Nya avtal.

Både jag och särbon gick för ett knappt år sedan på ett erbjudande från Telia. Man skulle få ett specialpris och högre hastighet om man band sig till dom i tolv månader. Eftersom det är det enda företag som levererar Internet till det här huset, kändes det inte alltför vågat att binda sig hos dom. Att den högre hastigheten inte gick att utnyttja för någon av oss hade förstås varit praktiskt att veta innan. När året har gått blir det ett helt annat och betydligt högre pris för den hastigheten. Jag tyckte att det borde gå att anmäla att man vill ändra då i förväg, men hittade ingenstans att göra det på min egen sida hos Telia. Däremot var personalen lika trevliga och tillmötesgående som vanligt på Messenger, och en flicka fixade det åt mig. Det fick särbon, som sköter alla sina ärenden per telefon, att gå i taket. Han hade nämligen blivit tillsagd att han måste ringa den 27/3, för att han inte skulle få en högre avgift i förtid. Häromkvällen ägnade han en god stund åt att få samma hjälp som jag hade fått. Först var det 59 personer i telefonkö före honom, och sedan en helt ny tjej som aldrig hade gjort det här förut. Vid ett tillfälle lämnade han över telefonen till mig, för att jag skulle reda ut för henne vilken hjälp jag hade fått. Jag skrämde upp henne så pass att hon bad att få prata med honom igen. Nu har i alla fall både särbon och jag fått bekräftelser via mail på att hastigheten i våra kablar sänks på Valborgsmässoafton.
 

5 kommentarer:

  1. "Skam den som ger sig" och "slutet gott allting gott" Och vi hoppas ju att "nätet" håller vad som utlovats i form av hastighet och tillgänglighet!! Tycker och hoppas Sven Christer "nätanvändare" utan "fångst" Som tur är är Eva insatt i datorn och min bästa support:-) då jag är oteknisk vad gäller "nätet"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du är desto mer nöjd med din fångst utanför nätet.

      Radera
    2. Ja, jag kan inte bli mer nöjd än med Dig Eva :-) Kram från Sven Christer.

      Radera
  2. Hej!

    Vad härligt att du fick smidig hjälp via Messenger och tack för dina fina ord ��

    Om din särbo har Facebook även han kan du hälsa att det går superfint även för honom att höra av sig till oss på Messenger om det skulle vara något, för inte ska man behöva skrämmas ��

    Ha en fin kväll! ��

    Med vänliga hälsningar
    Jennifer, Telia Kundservice

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att han inte har Facebook var ett av problemen.

      Med tanke på hur många jag har hört om som har lyckats få till fördelaktiga avtal med er genom att just skrämmas, verkar det vara enda vägen att slippa betala överpris.

      Radera