fredag 20 mars 2020

Virustider.

Butiker och restauranger har det inte lätt i dessa virustider, när många väljer att hålla sig hemma. Återstår att se hur många företag som överlever Corona. Allra mest synd tyckte jag om dom som hade startat upp ett nytt reseföretag i februari. Det måste ha varit extremt dålig tajming. Kvinnan som hade åkt ner till Alperna (tror jag det var) för att åka skidor, men direkt hamnade i karantän på hotellet, tyckte jag mest fick skylla sig själv. Personligen vågade jag mig inte längre än till Systembolaget i Nybro. Där var det inte lika urplockat som på Kvantum. Jag hade en teori om att sprit borde vara bra som desinfektion, men enligt flickan i kassan satte alkohol ner immunförsvaret istället. Hon höll i alla fall med om att det var en rättvis fördelning att jag köpte en flaska Sherry till särbon och sexton burkar öl till mig själv. När jag missade ett telefonsamtal från ett hemligt nummer häromdagen, blev jag orolig att det var någonting viktigt från någon vårdinrättning eller så. Man lämnade inget meddelande och försökte inte ringa igen, så jag utgår från att det inte var så. Normalt svarar jag ändå bara på nummer jag känner igen. Nu verkar det upplägget vara extra motiverat, eftersom bedragarna har hittat på ett gäng olika sätt att utnyttja virusets framfart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar