torsdag 12 mars 2020

Simpel lagning.

Hissknappen till tredje våningen där jag bor har i många år varit helt oläslig. Jag har en teori om att en man som bodde här tidigare brukade använda nyckeln när han tryckte på den. Repig, sliten och totalt oläslig är den i alla fall. Många har påpekat det genom åren, men jag har inte sett det som ett problem förrän för några veckor sedan. En äldre man kom hit med sin son och skulle hämta sin borttappade nyckelknippa. Dom blev stående på andra våningen, eftersom han hade svårt att gå i trappor, och hissen inte gick till trean. Dom hade helt enkelt inte sett eller förstått vilken knapp dom skulle trycka på. En dag när jag hittade en kille i en av hissfirmans bilar här utanför, uppmärksammade jag honom på problemet. Han skulle ta det med vaktmästaren, eftersom arbetsordern måste gå genom hyresvärden. Jag vet fortfarande inte hur det gick, för bara några dagar senare bytte vi till ett nytt hissbolag. Ute i hissen kom lappen på bilden upp. Jag mailade kortet till hyresvärden, och frågade om det var den slutgiltiga lösningen på problemet. Jag fick först ett mail om att ärendet var mottaget och några timmar senare ett om att det var åtgärdat. Det dom hade gjort var att byta ut den stora tejpbiten mot en liten, som satt på själva knappen. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar