söndag 22 mars 2020

Prosit.

Nybroiterna verkar inte vara överdrivet förtjusta i pasta. Jag noterade någonstans att det var ett av livsmedlen som hamstrades, men på Kvantum var just dom hyllorna välfyllda. Pappersnäsdukar fanns det sämre med sist jag var där. Mina slemhinnor lever sitt eget liv, så jag vill alltid ha det hemma. Blir man förkyld går dom åt i en skrämmande hastighet. Nu hade jag ett ärende till Circle K. Dom har ju inga större lager, men där fanns det näsdukar kvar. Det kanske är fler än jag som inte ens har upptäckt att dom saluför det. Jag frågade sist jag var just förkyld, så nu visste jag var jag skulle leta. Cyklar jag i blåsten så rinner näsan oavbrutet. Det första jag gör när jag har klivit av cykeln är att snyta mig innan jag går in någonstans. I dessa Coronatider, när man ska isolera sig vid minsta förkylningssymptom, anar jag att folk tittar snett på mig när jag plockar fram näsduken. Någon typ av allergi gör att jag får nysa flera gånger i sträck ibland. Jag har alltid tänkt att den värsta mardrömmen vore om det hände när jag satt i tandläkarstolen. För tillfället känns det nästan som om det vore värre om det hände inne på Kvantum. Jag läste ett skämt om varför folk hamstrar toalettpapper. Det beror på att om en nyser så är det hundra som skiter på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar