måndag 2 mars 2020

Efterlysning.

Efterlysningar på Facebook sprids i en otrolig hastighet, och det är inte alla som kollar upp det dom delar närmare. Datumet är till exempel lätt att missa. Ser jag någonting som verkar bekant, så visar ofta en snabb koll att inlägget är flera år gammalt. Framför allt verkar det inte vara många som klickar på själva inlägget innan dom delar. Sent en natt läste jag om en äldre dam som var försvunnen från ett boende. Polisen ville ha hjälp med iakttagelser, och länkade till en kvällstidning som hade skrivit om ärendet. När jag följde den länken fick jag veta att kvinnan var anträffad och mådde efter omständigheterna bra. Polisen tackade för alla tips och engagemang från allmänheten. Eftersom det inte stod någonting om den lyckliga upplösningen på Facebook, kopierade jag texten och lade in den som en kommentar till polisens efterlysning där. Så många gilla har jag nog aldrig fått på en kommentar eller ett inlägg. Någon tyckte att polisen själva kunde ha gjort en uppdatering, eftersom alla som delar inte läser kommentarerna först. Dom lade till det dagen därpå, men jag var alltså snabbare än polisen den gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar