tisdag 23 februari 2021

Blogg 23/2 2021.

 Igår kom våren till Nybro. Så sent som i helgen hade jag på mig parkasen, som särbon kallar jackan på den högra bilden, när vi var ute och plåtade. Han har en nästan likadan, men hävdar att den inte alls är speciellt varm. Min är den varmaste jacka jag någonsin har ägt. Den går dessutom så högt upp i halsen att jag inte behöver någon halsduk eller ens en scarf för att hålla tätt där. Det klagomål jag kan hålla med mannen i mitt liv om gäller dragkedjan. Den är inte lätt att ha med att göra. Det finns flera människor i Nybro som har hjälpt mig med den genom åren. Igår var det plötsligt tio grader varmt, så jag plockade fram den bruna jackan till vänster i bild. Den fungerade som vinterjacka innan jag skaffade parkasen, men numera använder jag den höst och vår. Den är inte alls lika varm och det blåser rakt in vid halsen på den. När jag vägde som mest för tjugo år sedan fyllde jag upp den, men numera har min hals lite andra dimensioner. Jag kände mig ändå nästan onödigt påpälsad med tanke på temperaturen och att solen dessutom gassade. Känslan förstärktes av att en karl sprang runt på en fotbollsplan iklädd shorts och med bar överkropp. Det kändes lite surrealistiskt att se snön och en halvnaken karl samtidigt.

2 kommentarer:

  1. Jag har blivit frussen på gamla dar, så jag bylsar på mig flera lager kläder när jag är ute! Inte heller gillar jag heta sommardagar! "Lagom" är bäst :-)

    SvaraRadera