onsdag 3 februari 2021

Strulande ventil.

 Projektet med ventilen verkade mycket lyckat tills jag skulle öppna den vid läggdags. Då var det som om snöret man ska dra i satt fast. Vi hade ändå testat så den fungerade efter att vi satte tillbaka den. Vad som kan ha hänt efter det är ett mysterium. Jag försökte fixa det direkt, men det enda som hände var att jag inte fick tillbaka höljet riktigt efteråt. Halva natten brukar jag ha öppet. När jag nu inte kunde stänga riktigt efter det, fick jag vira en scarf runt ventilen, för att det inte skulle bli vintertemperatur här inne. Jag funderar på att skicka med bilden nedan till min hyresvärd, när jag klagar på att dom levererar dåligt med värmen jag betalar för. Under gårdagen skruvade jag isär ventilen och fick den att fungera igen. När jag skulle lägga mig i natt var det ännu en gång tvärstopp. Den här gången bestämde jag mig för att låta den vara stängd och vänta tills jag hinner titta på den i lugn och ro. Det enda jag har gjort annorlunda mot vid tidigare rengöringar är att jag lyckades få isär själva ytterhöljet. Logiskt tänkande säger alltså att det borde vara där någonting har hamnat fel. Jag har lagt fram stjärnmejseln på diskbänken som en påminnelse. Det hade jag gjort igår också, men när vi skulle använda den syntes den inte till. Troligen har den av misstag följt med dom tomma plastförpackningarna som jag förpassade till återvinningsstationen igår. Som tur var hade jag en sån mejsel till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar