fredag 5 februari 2021

Goda idéer.

 Ibland får jag goda råd som givaren inte ens hade tänkt sig som dylika. Ett av mina recept hämtade jag från en blogg. Hon som skrev hävdade bland annat att det i hennes ögon var totalt förbjudet att ta ljummet vatten från kranen till degvätska. Jag hade faktiskt aldrig tänkt på att man kunde göra så förrän hon skrev att man inte skulle. Nu vägrar jag inse varför, för det är ju jättesmidigt. Möjligen kan det vara så att jag har använt mjölk på den tiden då jag bakade. Då har man väl inte så mycket annat val än att värma den på spisen. När jag nu lagar mat där jästen ska röras ut i vatten ser jag ingen som helst anledning att ens plocka fram en extra kastrull. Att man kan utnyttja den stora mängden av radiokanaler kom jag på alldeles själv. I köket har jag en radioapparat, som jag slår på ibland när jag inte orkar dra igång musikspelaren i vardagsrummet. Problemet har varit att dom flesta radiokanaler som har musik även har mängder av reklam. Sätter jag på radion i en kvart vill jag inte lyssna på reklam i fem minuter av den tiden. Till slut kom jag på att det bara är att ratta vidare till nästa kanal när reklampausen drar igång. Det finns, som sagt, ett gäng att välja på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar