fredag 19 februari 2021

Modets växlingar.

 Det mesta som har varit modernt verkar komma tillbaka förr eller senare. Mitt förnamn blev omodernt för bra många år sedan. Det var högt upp på listorna över dom populäraste namnen, tills det plötsligt började dala och försvann helt. I min ålder finns det massor av kvinnor som heter som jag, men bland dom yngre är det riktigt ovanligt. En dag börjar man säkert kalla barn för Eva igen. Frågan är bara om jag hinner uppleva det. Bland dom populäraste namnen förra året fanns Astrid, Alma och Ella. Mina släktingar som hette så föddes för runt hundra år sedan. När det kommer till krukväxter har jag förstått att palettbladen har fått en renässans. Såna hade jag mängder av i mina fönster på åttiotalet. I ett reklaminlägg från Kvantum läste jag dessutom att monstera har blivit modernt igen. Kortet på min är taget i vardagsrummet här i Nybro, så den var uppenbarligen med under flytten hit från Oskarshamn. När och varför jag slängde ut den minns jag inte alls, men numera tycker jag det är skönt att slippa sköta växter. Monstret var så stort att jag behövde hjälp när det skulle planteras om. Någonting annat man kan konstatera på bilden är att jag hade ett rejält utbrott av herpes när jag flyttade hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar