söndag 7 februari 2021

Parshopping.

 Trots en skylt utanför Kvantum som vädjar till kunderna att handla ensamma för att undvika trängsel, är det många äldre par som sin vana trogna åker till affären tillsammans. Särbon och jag har inte gjort det på ett tag, men det hänger mest ihop med väglaget. Jag vill ha cykeln med mig för att slippa kånka på det jag har handlat, medan mannen i mitt liv föredrar att promenera i halkan. För trängseln på Kvantum gör det nog varken till eller från. Vi är ändå där båda två bara inte samtidigt. Jag har föreställt mig att han som är morgonpigg väljer en vettigare tid att besöka butiken på, men det är tydligen väldigt många äldre som handlar tidigt på morgonen. Det jag reagerade mest på vid mitt senaste besök var ändå ett yngre par. Dom hade en bebis i vagn med sig. För att skydda en sån liten från allt ont borde det väl ha varit värt att en av dom stannade hemma med barnet. Jag förfasades när jag såg en bekant till den lilla familjen som böjde sig över vagnen och gullade. Mitt största problem just den dagen var annars någonting så trivialt som osten vi brukar köpa. Den gick inte att scanna in. Flickan jag frågade sa att den hade kommit samma dag, och att någon måste ha glömt att lägga in den i systemet. Det och det faktum att jag tyckte att förpackningen var blekare än vanligt borde ha fått mig att ana oråd, men det dröjde ett par dagar innan jag såg vad som var fel. Jag hade köpt ost med 10 % fetthalt. 21 % till gör att osten blir en helt annan.

2 kommentarer:

  1. Nya ostar kom och en dito införskaffades, så nu är ordningen återställd :-) Det rara paret påminner väl lite om oss, men det dröjer väl några år till dess att vi ser ut så :-) Kram!

    SvaraRadera