onsdag 10 februari 2021

Dammsugaren.

 Jag minns inte när jag köpte min dammsugare, men bara det faktum att jag inte kommer ihåg tyder på att det kan vara bra många år sedan. Mannen i mitt liv stör sig mest på att det är ett och samma munstycke som ska användas både på mattor och på golv utan. Jag har ett vagt minne av en dammsugare från mitt föräldrahem där man fällde ut och in borsten på munstycket. Det jag har nu fungerar alltså överallt. Däremot har det känts lite märkligt att det inte finns något mindre munstycke för att komma åt där det är trångt. Jag kommer inte alls ihåg om det var någonting extra med när jag köpte den. Jag har aldrig hittat någonting sånt här hemma, så jag antog att man fick klara sig utan. När det blev snurrigt med filtren plockade jag fram instruktionsboken till min dammsugare. Jag har sett den flera gånger, men aldrig öppnat den tidigare. En dammsugare är ju en dammsugare. Vad mer kan man lära sig om den liksom? En hel del visade det sig. Det ena filtret var aldrig bytt, eftersom det satt bakom en liten lucka där jag inte hade sett det. Samma sak var det med tillbehören. I min lilla kompakta dammsugare hade man lyckats göra plats för ett fack där det låg två munstycken till.

2 kommentarer:

  1. Nya upptäckter ger nya möjligheter :-) Allt i sin "ordning" igen! Kram!

    SvaraRadera