fredag 12 februari 2021

Tolfte februari.

 Min mamma gick bort i början av februari 1989. Pappa och jag höll till i hennes lägenhet dagarna efteråt. Den tolfte februari åkte vi över till Öland en sväng. Tillbaka i Kalmar åt vi pizza och drack grogg. Jag Minns bara att just pizza inte var någon favorit hos pappa. Å andra sidan var väl knappast hans aptit på topp över huvud taget, när han precis hade blivit änkling. Kortet på honom och mig är taget i slutet av samma år.
Numera färgar jag ögonfransarna samtidigt som jag klipper mig. I början fixades fransarna på en skönhetssalong. 2009 hade jag bokat tid för det samma dag som jag hade klipptid. Det kändes så smidigt att jag funderade på att fortsätta med det upplägget. När jag insåg att jag dessutom kunde göra båda delarna på samma ställe minns jag faktiskt inte.
Jag har nämnt för särbon att min numera åttiofemåriga grannfru gick med krycka en vinter för några år sedan efter att ha ramlat i halkan. Nu ser jag i mina anteckningar att det var 2010.
Den tolfte februari 2017 blev det en spontan spelkväll med brorsonen och hans sambo. Jag jobbade nattskift och vände inte på dygnet i helgerna heller, men det gjorde inte så mycket med dom där båda. Dom dök in här vid halv tio, och så spelade vi några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar