torsdag 25 februari 2021

Blogg 25/2 2021.

 I en av mina prydnadslampor sitter det en päronlampa. Jag har inte testat, men jag har en bestämd känsla av att det är den enda glödlampa som får plats i den. När lampan slocknade senast var den enda av den sorten som jag hade kvar på 25 watt. Jag vill gärna ha så svaga glödlampor som möjligt när det enbart gäller dekoration, så lite märkligt kändes det. Jag tänkte att jag ändå kanske hade en så pass stark lampa där, men den gamla var bara 15 watt. Jag måste således ha glömt att köpa nya lampor sist jag bytte den. Det höll jag för övrigt på att göra nu också. Glömma alltså. Jag skrev visserligen upp päronlampor på min shoppinglista direkt. När jag tände lampan nästa gång och störde mig på det skarpa ljuset, slog det mig ändå att jag inte hade sett någon notering om glödlampor på lappen som skulle med till Kvantum. Det som hade hänt var att den långa listan som hänger på kylskåpsdörren hade blivit full, så jag hade fortsatt skriva på baksidan. När jag sedan skrev rent den glömde jag att vända på den. Bilden har jag lånat på en auktionssajt på nätet, där någon hade fått mer än 500 kronor för en likadan lampa. Det kanske är läge att sälja den? Å andra sidan såg jag någon annan som bara hade fått en dryg hundralapp för sin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar