tisdag 9 februari 2021

Förundrad.

 Den insändare som förundrade mig mest i senaste numret av ”Hem och hyra” var från ett par som stadigt har 25 grader varmt i sin lägenhet. Dom har inga element på och får försöka ha ett fönster öppet en stund innan dom lägger sig. Ändå blir det för varmt att sova. Besökare tror att dom har golvvärme i alla rum eftersom det är så varmt. I våra lägenheter är det precis tvärtom. Det drar kallt från ventiler och fönster fast dom är stängda och elementen är sällan riktigt varma. Jag kände att lägenheten dom skrev om vore någonting för mannen i mitt liv. Han har fyra tröjor på sig när han kommer hit för att slippa frysa. Något bättre blev det ändå efter vaktmästarnas senaste justering av elementen. Nu är dom stundtals brännheta.
När det ska skickas födelsedagskort och annat, som ska vara framme till en speciell dag, brukar jag alltid posta det två dagar innan. Det lär ju vara bättre att det kommer fram för tidigt än för sent och jag litar inte riktigt på att Postmord levererar brev över natten. Jag hade däremot missat att dom inte ens förväntas göra det längre. På deras webbsida står det ”Inrikes brev delas normalt ut inom två vardagar efter inlämningsdagen.” Nu har man dessutom påbörjat förändringen till att bara dela ut post varannan dag, men här ser det inte ut att bli så förrän nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar