tisdag 2 februari 2021

Min egen handyman.

 En del av mina rutiner har hamnat på undantag eftersom jag både har slutat jobba och blivit med särbo. Tidigare hade jag till exempel en hel lista med städprojekt, som jag avverkade under semestern. Bland annat brukade jag göra ren ventilen i sovrummet. Det blir ganska svart i den, eftersom jag har en hårt trafikerad väg precis utanför. Jag brukar bara ta loss locket och filtret. Den delen som sitter fast i väggen torkar jag av efter bästa förmåga på plats. Nu hade jag hört om någon som skruvade bort hela ventilen, men det kändes onödigt spännande. Hade jag inte fått fast den igen hade det blivit lika vintrigt här inne som utomhus. Jag ångrade mig när jag kände hur löst två av skruvarna satt. Det var väldigt otätt och drog kallt i springorna. Skulle jag ändå skruva åt dom bättre kunde jag lika gärna passa på att ta ner hela härligheten först. Mannen i mitt liv tog över halvvägs, eftersom jag anade att han var kapabel att dra fast skruvarna hårdare än vad jag kunde. Han dammsög dessutom utrymmet bakom ventilen innan han satte tillbaka den. På bilden ses han fullt sysselsatt med uppdraget uppflugen på min trappstege. Å ena sidan läser man om fallolyckor i hemmet. Å andra sidan ser man reklam för Veteranpoolen. Den bör väl ha gott om anställda i vår ålder som klättrar på stegar.

2 kommentarer:

  1. Inte för att jag är någon hantverkare, men har haft eget hus och även jobbat som fastighetsskötare. Alltid roligt att kunna ge ett handtag ibland :-) Kram!

    SvaraRadera