onsdag 10 mars 2021

Blogg 10/3 2021.

 Min sextionde födelsedag firade jag med att högst tillfälligt bli sambo med min särbo. Vi ville inte boka någon hotellvistelse under pågående pandemi, men mannen i mitt liv gjorde verkligen allt för att jag skulle få samma service. Han bjöd på riktiga hotellfrukostar och massage värdig vilket SPA som helst. När vi skulle sova lät han mig ta både hans täcke och kudde, eftersom jag tyckte dom var bättre än det som låg på ”min” sida av sängen. Middagen på min födelsedag fick jag välja. Då blev det pizza, eftersom jag inte hade ätit det på ett helt år. I present av honom fick jag dom två paren med örhängen som syns på bilden nedan. Dom låg i en ask med texten ”astrid & agnes”. Det var ett passande namn, med tanke på att min mormor hette Astrid och hennes mamma Agnes. Mannen hade köpt allt som han vet att jag tycker om i fikaväg. Tårtan bjöd Kvantum på. Min äldste bror skickade blommor. Den andre träffade vi utomhus, där han överlämnade bukett och paket från sin flock. Sammanfattningsvis blev det ett firande helt i min smak och jag känner mig mycket nöjd med min dag. Att jag skulle vara sextio år gammal är lite svårt att ta in, men jag kanske vänjer mig vid det också.

2 kommentarer:

  1. Alltid roligt att kunna glädja och uppvakta dig, speciellt på denna bemärkelsedag! Kramar!

    SvaraRadera