fredag 26 mars 2021

Blogg 26/3 2021.

 Om telefonen ringer medan jag står i duschen med vattnet strilande över huvudet, hör jag den inte. Igår hade jag precis hunnit börja torka mig när den ringde. Det kom dessutom väldigt många signaler, så jag blev rädd att det hade hänt någonting allvarligt. Eftersom svararen brukar gå igång efter tre, fyra signaler, trodde jag att det var någon som ringde om och om igen. När det ändå bara fanns ett samtal registrerat efteråt, får man väl tro att det var telefonsvararen som inte startade som den skulle. När jag såg att det var min bror som hade ringt ringde jag tillbaka för säkerhets skull, men han hade råkat ringa mig av misstag. Lite skadeglad blev jag, eftersom det är samma bror som många gånger har hånat mig, när jag kommer åt fel knappar på telefonen. Ringt till folk utan att det var meningen har jag gjort dels när jag bara ska stryka bort något damm från skärmen. Råkar jag då dra över en kontakt, ett meddelande eller ett gammalt samtal, så ringer telefonen upp personen ifråga. När jag har sökt efter detaljer om ett samtal har det hänt att jag har tryckt på just ”samtal” istället för ”detaljer”, som är rätt kommando. I början fick jag panik när det här hände, och stängde telefonappen. Då fortsatte ändå signalerna att gå fram. Nu kommer jag oftast ihåg att lägga på luren först av allt. Det brukar ta ett par sekunder för samtalet att kopplas fram, så jag hinner trycka bort det utan att störa någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar