onsdag 24 mars 2021

Blogg 24/3 2021.

 Efter våra fotoutflykter lägger mannen i mitt liv och jag in våra kort i datorn och tittar på dom på en större skärm. Både min kompaktkamera och mobilkameran kopplar jag ihop direkt med datorn med respektive sladdar. Om det finns någon liknande sladd till särbons kamera är lite oklart. Jag har en minneskortsläsare som jag har använt för att kopiera in hans bilder i datorn. I helgen gick det extremt långsamt och igår fungerade det inte alls. Windows kunde inte identifiera USB-enheten. Jag fick samma resultat i laptoppen, samtidigt som den externa hårddisken fungerade som den skulle i samma uttag. Det torde alltså vara bevisat att det är minneskortsläsaren som har gett upp. Jag minns inte ens var eller när jag har köpt den. Med tanke på att jag har haft dator i mer än tjugo år, kan den vara rejält ålderstigen. Datorprylar verkar ju åldras i samma takt som hundar. Jag får skaffa en ny läsare, men jag ville fortfarande kunna föra över korten som särbon hade tagit igår. Genom att känna runt kanten på laptoppen, hittade jag till slut ett minneskortsfack i den. Jag pluggade in den externa hårddisken och kopierade över korten dit. Så flyttade vi över den till den stationära datorn och kunde titta på våra kort i den storlek vi är vana vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar