måndag 29 mars 2021

Blogg 29/3 2021.

 Vissa ålderstecken kan uppenbarligen vara livsfarliga. Som det här med hängbröst då. I min barn- och ungdom blev jag ständigt uppmanad att ”gå ut i det vackra vädret”. Ett flitigt solbadande har gjort att stora delar av min kropp är täckt av leverfläckar. Inte lika stora eller många som hos personen på bilden dock. Jag har också opererat bort ett par basaliom i ansiktet, men det är en annan historia. När jag lyfte på det ena bröstet för lite sedan, hittade jag ett extra stort märke på undersidan. Det hade kunnat växa till sig i godan ro, eftersom jag normalt inte ser någonting där. Orolig blev jag, men inte tillräckligt för att rusa ner till Astrakanen (min vårdcentral) i dessa pandemitider. Istället kändes det som ett ypperligt tillfälle att testa en nätläkartjänst. Där fick jag svara på frågor och lägga in kort på födelsemärket. Rekommendationen blev en läkartid, men sedan kom jag aldrig längre. Det visade sig att jag hade lyckats tima mitt allra första besök hos dom med stora tekniska problem på sidan. Dom hade till och med fått stänga ner ett par timmar. Nu har jag i alla fall lyckats få till mitt digitala läkarbesök. Det jag har kallas seborroisk keratos. Dom goda nyheterna är att det är ofarligt. Dom dåliga nyheterna är att den kan bli ännu större och ännu mer upphöjd än den är nu. Då är det väl i och för sig en fördel att den inte syns där på undersidan av mitt hängbröst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar