måndag 22 mars 2021

Blogg 22/3 2021.

 Kvantum slutade av någon anledning att sälja Poly hårschampo, som jag har använt så länge jag kan minnas. I alla fall sedan långt innan dom bytte namn från Wella. Jag hittade mitt schampo hos Apotea och hann köpa det ett par gånger, innan det försvann ur deras sortiment också. Jag hittade det ingen annanstans på nätet heller, så jag antog att dom hade slutat tillverka det helt och hållet. På Apotea hävdade dom att det var ersatt med Barnängen, så jag köpte ett par flaskor av det istället. Innan jag ens hade hunnit börja använda dom, fanns plötsligt Poly längst ner på en hylla hos Kvantum igen. Jag hade slutat titta efter det, så jag vet inte alls hur länge det hade varit tillbaka. Det känns extremt märkligt att det inte verkade gå att uppbringa någonstans där ett tag. Nu får jag väl använda mina flaskor med Barnängen och se vad jag tycker om det, innan jag bestämmer mig för hur jag ska gå vidare. Återstår också att se om Poly är tillbaka på Kvantum för att stanna. När det kom till påsar och filter till dammsugaren, föll jag offer för mitt eget dåliga minne. Jag visste att jag hade köpt båda delarna på Kvantum tidigare, men nu hittade jag inga filter. Jag bad en kille i personalen om hjälp och han ringde till någon som hade bättre koll på sånt. Det visade sig att det låg ett filter i varje förpackning med fem dammsugarpåsar. Jag hade stått med den asken i handen utan att se den informationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar